Köp- och fraktvillkor
1. KÖP
Vid beställning träffas avtal om köp först när lansmansgardendesign.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av lansmansgardendesign.se. Om leveranstiden ändras i beställningen kommer kunden att meddelas detta snarast möjligt.
Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till dess att varan är skickad. lansmansgardendesign.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och lansmansgardendesign.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress. Både du som privatperson och företag kan handla hos oss.
2. PRISER
Alla priser i är angivna i Svenska kronor (SEK) inklusive moms. Priset du betalar är det pris som anges i webbshopen den dagen varan beställs. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som lansmansgardendesign.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
3. BETALNINGSVILLKOR
När du kommer till Kassan fyller du i e-post och personnummer/organisationsnummer. Du ombeds fylla i postnummer. Din adress hämtas. Du ombeds fylla i telefonnummer. Efter detta är kommer de betalalternativ upp som är aktuella för ditt köp.
Länsmansgården Design använder Klarna för säkra betalningar. Du kan därför enkelt och tryggt välja den betalmetoden som passar dig bäst. Läs mer om olika betalningsalternativ på https://www.klarna.com
4. FRAKT
Ditt paket packas och skickas normalt inom 2–5 arbetsdagar efter att du gjort din beställning, avvikelser kan ske. En fraktkostnad om 85 kr tillkommer inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan.
I nuläget skickar vi endast beställningar inom Sverige. Bor du utomlands och vill göra en beställning måste du först skriva ett mail till …. . Därefter återkommer vi med leveranskostnad.
We only ship to addresses in Sweden.
5. LEVERANSER
Vi använder oss av Post Nord för leverans av din beställning. Paketet skickas till din närmsta Service Point. Du meddelas via SMS när ditt paket kan hämtas ut. Är det ett företag som gjort beställningen skickas även detta till närmaste Service Point.
Om du ser att paketet är skadat när du hämtar ut det, be ombudet notera skadan innan du signerar leveransen.
6. LEVERANSFÖRSENINGAR
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager.
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. SKADADE VAROR
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till lansmansgardendesign.se.
8. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
9. REKLAMATIONER
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via e-post innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. Om produkten eller förpackningen används eller skadas, förbehåller vi oss rätten att dra av eventuella värdeminskningar vid återbetalning av produkten.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
10. ÅTERBETALNINGAR
Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Om betalningen av köpet gjorts via Swish kan eventuell återbetalning bara göras till det mobilnummer och till den person samt konto som är kopplat till den ursprungliga betalningen.
11. RESERVATIONER
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
12. SKYDD AV PERSONUPPGIFTER
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice.
Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter. Under 2018 ersätts PUL av GDPR som är nya dataskyddsregler som gäller inom hela EU. Eftersom vi inte lämnar ut uppgifter till tredje part innebär detta inte någon direkt skillnad mot PUL vad gäller behandling av din information eller vår relation till dig som kund.
13. EJ UTHÄMTAT PAKET
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 300 kr. Outlösta paket omfattas ej av ångerrätten enligt distans- och hemförsäljningslagen.
14. FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/
Länsmansgården Design AB
Org.nr. 556979-9389
Länsmansvägen 1
247 50 DALBY
E-post: order@lansmansgardendesign.se
Senaste uppdateringen av Köp- och fraktvillkor gjord 2024-05-02